Новоселицька міська громада
Чернівецька область,Чернівецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Діджиталізація соцпослуг у Чернівцях

Дата: 03.03.2025 14:26
Кількість переглядів: 67

Фото без описуБез паперів та штампів: діджиталізація соцпослуг у Чернівцях

У Чернівцях провели дводенний тренінг з діджитал кейс-менеджменту для фахівців соціальної роботи. Ініціатива реалізується в межах проєкту «Фасилітація деінституціалізації у Чернівецькій області», який імплементується «СОС Дитячі Містечка».

Чернівецька область – серед перших в Україні, хто впроваджує цифрові технології у соцроботу.

Особливості діджиталізації у соціальній роботі 

Єдина база даних – вся інформація про клієнтів соцслужб зберігається в одному місці. Це зменшує ризик втрати документів і спрощує доступ до даних.

Швидкий пошук інформації – соціальні працівники можуть легко знайти потрібні дані за ідентифікаційним кодом або ім’ям особи.

Автоматизація процесів – не потрібно збирати паперові довідки, ставити печатки та підписи, адже всі документи зберігаються в електронному вигляді.

Обмін інформацією між державними установами – соціальні служби можуть швидко отримувати дані з податкової, пенсійного фонду, Мінекономіки та МОЗ.

Зручність оновлення даних – якщо людина вже перебуває на обліку, працівникам не потрібно заповнювати нові документи, а лише перевіряти та оновлювати інформацію.

Прозорість та контроль – цифрова система дозволяє уникати бюрократії та забезпечує контроль за наданням соцпослуг.

Упродовж тренінгу фахівці із соціальної роботи не тільки слухали, а й відпрацьовували здобуті знання на практиці.

За словами  фахівчині з навчання проєктного офісу Мінсоцполітики України Катерини Коцюбівської, діджиталізація у соціальній роботі набагато спрощує життя для працівників. Адже наявна єдина база у якій зберігається вся інформація по кожній особі, яка перебуває на обліку. 

«Дуже важко людям зараз перейти до цифрових технологій. Особливо це важко в соціальній сфері, тому що сфера багатогранна і є дуже багато аспектів. Такий тренінг для користувачів, для працівників соціальної сфери, він дуже важливий, тому що він допоможе людям розібратися з чим вони будуть працювати, і чому саме це полегшить їхню роботу. Вже сьогодні працюють обміни з іншими системами. Це податкова служба, пенсійний фонд,  Міністерство економіки та Міністерство охорони здоров'я. І коли ми маємо хоча б навіть прізвище ім'я по батькові людини, ми можемо отримати дані по цій людині з усіх цих систем обміну. Дані по особі найкраще шукати за індикаційним кодом. Якщо його немає, тоді вже інформацію у системі можна шукати за прізвищем та ім'ям.  

У системі є всі дані до прикладу, чи може людина отримати безкоштовну послугу, чи вона може на диференційній оплаті, чи є якісь умови для отримання послуги, чи має людина право на соціальну послугу, чи має людина право на отримання допоміжних засобів реабілітації. Це все це з’являється у системі. Ні людині, ні працівнику соціальної служби не потрібно шукати документи, витяги, ставити печатки, вимагати з людей підписи. Воно все відображується в системі. 

І якщо людина перебуває на обліку в соціальній службі вже багато часу, наприклад, ви призначаєте послугу довгострокову або ж по життєву, такі справи потребують періодичного перегляду. В паперовому варіанті такий періодичний перегляд, він потребує нових паперів, нових заповнень, нових підписів. В системі все, що вже є по цій людині, вся інформація вона зберігається. Потрібно тільки її перевірити, чи інформація відповідає дійсності, чи можливо, щось змінилося, потрібно щось невеличке додати», - розповіла К. Коцюбівська. 

За словами координаторки проєкту «Фасилітація деінституціалізації у Чернівецькій області», який реалізується «СОС Дитячі Містечка», Ярослави Куштан, проєкт приділяє велику увагу розвитку соціальних послуг у громадах області.

«Одне із найважливіших питань на яке ми звертаємо особливу увагу - це  діджиталізація. Тому у рамках проєкту ми організували тренінг для фахівців із соціальної роботи із громад Чернівецької області. Особливістю функціоналу електронного кейс-менеджменту, який представляла команда Мінсоцполітики, є те, що це цифрове рішення для кожної із сторін, яка залучена до процесу надання соціальних послуг. Так, подавати заяви на отримання соціальних послуг можна онлайн — для цього більше не обов'язково відвідувати органи соціального захисту населення (ОСЗН) або ЦНАПи. На Соціальному порталі Мінсоцполітики можна також залишати повідомлення про людей, яким необхідна соціальна підтримка, а в особистому кабінеті — відстежувати статус свого звернення. Завдяки тому, що всі необхідні документи вже у системі, працівники ОСЗН швидше опрацьовують такі запити, а надавач соціальних послуг планує навантаження своєї команди.», - розповіла Ярослава Куштан.

*Стаття підготовлена за підтримки Проєкту “Фасилітація деінституціалізації в Чернівецькій області”, який реалізує Міжнародна благодійна організація «Благодійний фонд «СОС Дитячі Містечка» Україна у співпраці з Чернівецькою ОВА та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей.

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь