Новоселицька міська громада
Чернівецька область,Чернівецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Вішинг: як шахраї використовують телефонні дзвінки для крадіжки ваших коштів і даних

Дата: 25.06.2025 15:48
Кількість переглядів: 34

Фото без описуТелефонне шахрайство, також відоме як вішинг, залишається однією з найпоширеніших схем обману громадян. Попри численні попередження правоохоронних органів та фінансових установ, кількість потерпілих продовжує зростати, адже злочинці активно вдосконалюють свої методи, стаючи дедалі переконливішими.

Вішинг — це шахрайство, при якому зловмисники телефонують громадянам, видаючи себе за співробітників банків, представників правоохоронних органів, мобільних операторів або інших установ, щоб отримати доступ до банківських рахунків або особистих даних жертви. Використовуючи методи психологічного тиску, залякування чи, навпаки, обіцянки швидкої допомоги, шахраї вводять людину в стан стресу, в якому вона легко погоджується на вимоги зловмисників.

Схема шахрайства зазвичай виглядає так:

  1. Людина отримує дзвінок із незнайомого номера. Шахрай представляється співробітником банку або правоохоронних органів і повідомляє про нібито підозрілу транзакцію, блокування картки або спробу шахрайства.
  2. Щоб запобігти «крадіжці» чи «втраті грошей», жертву переконують назвати конфіденційну інформацію (номер картки, CVV-код, паролі з SMS-повідомлень тощо).
  3. Отримавши необхідну інформацію, зловмисники одразу списують кошти з рахунку потерпілого або оформлюють онлайн-кредити на його ім’я.

Щоб не стати жертвою вішингу, варто пам’ятати наступні рекомендації:

  • Ніколи і нікому не повідомляйте CVV-код вашої картки, паролі з SMS або особисті дані по телефону, навіть якщо співрозмовник називає себе працівником банку.
  • Якщо вам телефонують нібито з банку і повідомляють про проблему, завершіть розмову та зателефонуйте до банку самостійно за номером, вказаним на офіційному сайті або картці.
  • Не піддавайтесь на емоційний тиск: шахраї завжди намагаються поспішати жертву, позбавляючи можливості обдумати ситуацію.
  • Повідомляйте правоохоронні органи та банк про спроби шахрайства, навіть якщо ви не стали жертвою. Це допоможе швидше зупинити злочинців.

Також рекомендуємо переглянути відеоінтерв’ю з керівником відділу протидії кіберзлочинам у Чернівецькій області, де розглядаються способи телефонного шахрайства і надаються поради щодо уникнення таких ситуацій.

Щоб бути в курсі найновіших шахрайських схем, радимо регулярно переглядати інформацію на ресурсі stopfraud.gov.ua. Тут ви знайдете актуальні рекомендації та зможете повідомити про злочинні дії, які вас торкнулися.

Будьте обережні, зберігайте спокій і ніколи не поспішайте ухвалювати рішення під тиском незнайомців, які телефонують вам із підозрілими проханнями чи повідомленнями.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь